Sposoby na klienta stosowane w sklepach z odzieżą
Wiele sklepów odzieżowych stosuje triki przyciągające klienta. Wchodząc do sklepu nie wiemy że jesteśmy manipulowani przez właścicieli. Zanim klient zdecyduje się wejść do sklepu jego uwagę przyciąga to co jest na wystawie. Ciekawa wystawa jest pierwszym trikiem. Dalej poznamy kolejne. Zakładając, że większość klientów będzie kierować się po wejściu w prawą stronę, tam umieszcza się ubrania najczęściej kupowane. Aby klient nie poczuł się swobodnie towar nie może być wywieszony blisko wejścia. Ubrania powinny być oddalone od witryny o jakieś 5 kroków. Podłoga także wpływa na tempo chodzenia. Gładka i twarda sprzyja szybkości, miękka wykładzina spowolni marsz. Poskładane estetycznie ubrania są też dowodem na to, że personel dobrze pracuje i utrzymuje sklep w porządku. Wykwalifikowani pracownicy i porządek sprawiają, że w sklepie miło przebywać i kupować. Sprawą najważniejszą jest klient dobrze się czujący w sklepie i robiący zakupy. Przyjemne oświetlenie, dyskretna muzyka i przyjemny zapach w tle, znacząco przedłużą wizytę w sklepie.