Przystępując do 'opracowania. strategii 'marketingowy kierownictwo przedsiębiorstwa musi dysponować informacjami, które umożliwiają uzyskanie odpo- _wiedzi na^ podstawowe pytania: co, ile i kiedy produkować; na
Decyzje te obejmują problemy strategii produktu, cen, aktywizacji sprzedaży i dystrybucji . P. E. Green i D. S. Tuli traktują badania marketingowe jako systematyczne poszukiwanie informacji
Według Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingowego (AJMA) pod pojęciem badań marketingowych rozumie się „systematyczne gromadzenie, zapisywanie i analizowanie danych związanych z transakcjami kupna-sprzedaży dóbr i usług”. Według Ph.
Do tych celów można wykorzystać metody programowania matematycznego i metody symulacyjne. Ujęcie to ma wiele zalet. Pozwala na wzajemne zsynchronizowanie relacji cenowych pomiędzy poszczególnymi produktami
W tym przypadku mogą również zachodzić podobne relacje pomiędzy kosztami poszczególnych wersji produktu. Zmiany w produkcji jednego wyrobu oddziaływają na koszty produkcji innych.Ceny uwzględniające tego
Ceny poszczególnych produktów są wówczas ustalane w odpowiedniej relacji do siebie. Stosowanie tej metody uzasadnione jest wówczas, kiedy występuje zjawisko elastyczności krzyżowej popytu, tzn. popyt
Mogą to być opusty (rabaty) z tytułu zakupu większej niż zwyczajowa partii towaru (cena zmienna zależna od wielkości transakcji), opusty dla stałych nabywców i wiele
Czynnik czasu uwzględniany jest zarówno przy sprzedaży towarow jak x usług. Na przykład przy sprzedaży szeregu artykułów ceny mogą być ustalane na wyzszym poziomie w
Różnicowanie cen według kryterium miejsca zakupu z reguły wiąże się z potrzebą uwzględniania zróżnicowanych kosztów transportu towarów. W takim przypadku stosuje się zazwyczaj tzw.‘ strefowe